Проблема "нудотних" 3D-фільмів Автор: lesya · Опубліковано: 03.01.2011 12:36 · Розділ: Нові технології

Спеціалісти стверджують, що надмірне захоплення переглядом 3D-фільмів може зашкодити здоров’ю. Так, частий перегляд тривимірних зображень призводить до своєрідного "передозування", яке викликає нудоту, блювотні позиви, запаморочення та дезорієнтацію в просторі. Ця проблема, виявлена ще на початку 1990-х років, до цього часу залишається невирішеною, незважаючи навіть на стрімке зростання кількості фільмів у тривимірному форматі протягом кількох останніх років та випуск дорогих високотехнологічних 3D-телевізорів.

Вперше про "нудотні" 3D стало відомо ще у 1993 році, коли Sega розробила перший прототип стереоскопічних окулярів, призначених для відеоігор. Використовуючи ці окуляри, гравці могли повністю зануритися у світ віртуальної реальності - це стало можливим завдяки крихітним дисплеям, які проектували тривимірну картинку на сітківку очей.

Навіть найсучасніші 3d технології можуть викликати нудоту (фото взято з сайту arthouse.ru)
Навіть найсучасніші 3d технології можуть викликати нудоту (фото взято з сайту arthouse.ru)

Тим не менше, "геймери-випробувачі" 3D-технологій незабаром заявили, що після тривалої гри відчувають нудоту та позиви до блювоти. Спеціалісти пояснили це тим, що швидкість зміни тривимірних об'єктів була нижчою, аніж швидкість рухів голови користувача, отож в результаті виникав своєрідний сенсорний конфлікт між тим, що бачили очі, і тим, що відчувало внутрішнє вухо, яке відповідає за функціонування органів відчуття рівноваги та положення тіла в просторі.

І хоча технології з тих пір значно удосконалилися, основна концепція залишилася незмінною: одночасне використання декількох 2D-кадрів створює тривимірний ефект. При цьому кадри "потрапляють" з різних кутів в обидва ока глядача. Ця проблема, за даними спеціалістів, наявна у всіх існуючих сьогодні 3D-дисплеях, в тім числі й у тих, які встановлюються в кінотеатрах - часта зміна тривимірних кадрів викликає у глядачів блювотні позиви.

Отож за твердженням Джуді Барретта з Організації військових науково-технічних досліджень Австралії, якщо під час перегляду 3D-фільмів людина відчуває головний біль, дезорієнтацію в просторі чи нудоту, то це типові симптоми "кібер-захворювання" (cybersickness). На думку вченого, причина виникнення цієї недуги пов’язана із сенсорним конфліктом між рухами очних яблук і лінз.

Ймовірність заробити "кіберхворобу" значно зростає, якщо сидіти близько до екрана. Вчені провели експеримент, під час якого багато добровольців протягом години переглядали тривимірне ТБ з відстані 1,2 метра. З’ясувалося, що піддослідні найбільше скаржилися на зорову втому та нездужання - симптоми, які викликають нудоту. Такі дані оприлюднені в результатах дослідження, проведеного Японською радіомовною корпорацією (NHK). Тим не менше, навіть під час перебування у кінотеатрі, в 10 - 20% людей в усьому світі можуть виникати проблеми зі сприйняттям 3D-картинок, стверджує Марк Ламбуідж з Університету технологій Ейндховена.

Джерело: http://www.vesti.ru/


Інші новини розділу

  • Цікаві факти про компресор

    Цікаві факти про компресор · Jane Holiday · 19.05.2017 12:02

    Компресор – це енергетична машина чи пристрій для підвищення тиску (стискання) та переміщення газоподібних речовин. «Батьком» компресора був насос, він винайдений тисячу років тому. Зараз вони використовуються в найрізноманітніших галузях промисловості.


  • Стиснене повітря - новий спосіб збереження енергії

    Стиснене повітря - новий спосіб збереження енергії · kseniya_www · 15.04.2017 21:14

    Канадська компанія Hydrostor розробила нову систему зберігання енергії на основі стисненого повітря, яка дешевша літій-іонних акумуляторних батарей, а також не використовує природний газ, як це роблять інші системи такого типу.


  • 2017: найочікуваніші гаджети

    2017: найочікуваніші гаджети · Anastasia · 16.01.2017 10:19

    Минулий рік не відзначився революційними новинками у сфері широкого вжитку. Прозорі чи гнучкі смартфони не з’явилися на ринку, а гаджети, які працюють за допомогою безпровідної зарядки акумулятора, без сумніву потрібно вдосконалювати. Також відкритим залишається питання про заряд звичних акумуляторів, які при інтенсивному використанні смартфону працюють не більше одного дня. До вашої уваги підбірка апаратів, які будуть конкурувати на ринку і зацікавлять суспільство у 2017.


  • Найкращі технологічні новинки 2016

    Найкращі технологічні новинки 2016 · Anastasia · 09.01.2017 13:35

    Минулий рік видався багатим на техно-новинки в сфері віртуальної реальності та використання дронів. Не менш важливим є представлення концепту «сонячного даху», що у майбутньому дасть можливість позбавитися електроенергії. Інтенсивність розвитку саме цих відгалужень зумовлена в першу чергу потребою людства у збереженні екологічної системи нашої планети.


  • Як вибрати праску?

    Як вибрати праску? · Anastasia · 04.01.2017 17:06

    Вдома ми користуємося багатьма гаджетами, які спрощують нам життя і допомагають виглядати на всі сто. Тому при виборі праски для домашнього вжитку ще в магазині слід звертати увагу на такі дрібниці як поверхня, якість ручки та допоміжні деталі. Далі декілька корисних порад, щоб обрати найоптимальніший варіант за співвідношенням ціна - якість.