Смерть і метелики в творах Демієна Герста в блозі Метеликоманія · від Ліля Тєптяєва · додано 08.09.2012 19:58

Не секрет, що всесвітньо відомий і найзаможніший художник сучасності Демієн Герст проявляє себе неабияким метеликоманом. Про це свідчить здоровенна серія його масштабних панно орнаментальних композицій, що виконані з величезної кількості крилець справжніх метеликів.

Ці роботи справляють неоднозначне враження на глядача. З одного боку це неймовірно красиві полотна, багаті своєю колористикою і орнаментальною композицією, що заворожує і надихає. А з іншого боку, ці твори навіюють сум і жаль, адже заради них померла величезна кількість красивих живих створінь.


Про Герста говорять багато і різне. Одні мистецтвознавці вважають його геніальним, інші посереднім, є й такі, що стверджують наче він і не художник зовсім, а лише плід витвору маркетологів. Звичайно, Герст як творець має досить відносний стосунок до своїх робіт, адже на нього працює ціла команда художників, яка й втілює в життя його ідеї. Але ж він і не перший, та й не останній, хто використовує найману силу для створення мистецьких творів.

Наприклад, Пітер Пауль Рубенс (той, що з епохи бароко) користувався силами своїх учнів по повній програмі, так що сам прикладався до картин лише в кілька мазків. Але ж це не завадило Рубенсу залишитися в історії одним з найвеличніших майстрів. В любому випадку, що б не говорили і не писали про Демієна Герста, все ж він займає вагоме місце в комерціалізованому сучасному мистецтві, і не просто за красиві очі.


Демієн Герст народився в Бристолі, виріс в Лідсі. Його батько був механіком і продавцем машин, він залишив родину коли Демієну було 12 років. Його мама, Мері, була художником-аматором. Вона швидко втратила контроль над сином, якого двічі заарештовували за крадіжки в магазинах. Спочатку Демієн навчався в художній школі в Лідсі, потім, після двох років роботи на будівельних майданчиках Лондона, спробував поступити в Central Saint Martins College of Art and Design і в якійсь коледж в Уельсі. У підсумку, він був прийнятий в Goldsmith College.

У 1980-х Goldsmith College вважався новаторським, який привертав до себе чимало талановитих студентів і винахідливих викладачів. Цей заклад запровадив у собі інноваційну програму, яка не вимагала у студентів уміння малювати або писати фарбами. За останні тридцять років подібна модель освіти одержала широке поширення у всьому світі.

Як студент коледжу, Герст регулярно відвідував морг. Скоріш за все, звідти й бере початок більшість його творів.

З кінця 1980-х років, Герст використовував різноманітні практики: інсталяцію, скульптуру, живопис і малюнок, щоб досліджувати складні відносини між мистецтвом, життям і смертю. Смерть — центральна тема в його роботах. Найбільш відома серія художника — Natural History, де фігурують мертві тварини (акула, вівця і корова) занурені в формальдегід.

Одна з найвідоміших його робіт "Фізична неможливість смерті в свідомості живучого" (The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living) — це тигрова акула в акваріумі з формальдегідом. Інша, не менш відома робота — "За любов Господа" (For the Love of God), що представляє собою череп людини, наближений до натурального, зроблений з платини та інкрустований діамантами.

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.