Фізично-емоційна паперова географія Норіко Амбе (Noriko Ambe). в блозі Життя одного дизайнера · від Ліля Тєптяєва · додано 24.08.2011 13:52

Норіко Амбе (Noriko Ambe) народилася 1967 в Сайтамі, Японія. Навчалася живопису, але творче життя пов'язала з папером.

Як тільки вона зрозуміла над чим саме хоче працювати, в 1999 році вона почала роботу над серією робіт з використанням паперу, яку назвала "Linear-Actions Projects by Drawing and Cutting". Деякі її роботи нагадують зріз дерев (ну, ви знаєте – річні кільця дерев), або топографічні карти, чи хвилі – така собі загадкова земля, так би мовити фізично-емоційна географія. Вона "заглиблюється" в життя і творчість по повній, та й в роботах це видно. ))

Кінцеве завершення роботи її мало хвилює, адже вона не думає про кінцевий результат, її хвилює сама робота над проектом, увесь його процес. Вона досліджує матеріал та його можливості, бере їх до уваги і підлаштовує під свої дії, і чим більше вона працює – тим вправніша вона стає. Та, у своїй роботі художниця все ж прагне досягти найвищого враження, створити щось захопливе, щось на зразок "ого!", і їй це вдається.

Ключова тема її робіт – природа. Ну, і люди – як частина природи. Тому й лінії в роботах не рівні, криві і звивисті – жодного натяку на механічність, тому й вручну все ріже – щоб все як в житті! Прагне передати відтінки людських почуттів, емоцій, звичок, біоритмів...

Свій паперовий скульптурний проект, із використанням металевих шаф, вона назвала "Flat file globe", і ця серія почалася з останньої персональної виставки 2006 року. Ця робота – метафора людського тіла, і часу, який на нього впливає. Тут візуально працює симбіоз промислових матеріалів і її органічних різаних ліній. І в цій роботі вона проявила себе як скульптор, що працює з папером.

А книги використовує в роботі тому, що відчуває в такий спосіб своє співавторство. Відносини між лінійними діям та матеріалами, як і відносини між людьми в їх обмеженому середовищі – це її цікавить! Їй подобається поєднувати механічно створені друковані зображення з паралельними текстовими лініями та власний вільний емоційний виклад живих звивистих вирізаних ліній – в цьому вона й бачить реалії життя.

"Жертва богу мистецтва" – так вона підсумовує свою роботу над проектом "Artist Books". В ньому вона вирізає каталоги та книжки інших художників, привносячи щось власне своє, інтерпретуючи чужу роботу своєю. Цей проект – не мав на меті виразити себе за допомогою чужих робіт, та вона хотіла цим сказати лише про свої дослідження та результат, мовляв "я навчаюсь від усіх вас, глибоко досліджую вашу працю, практично перепускаю її крізь себе, інтерпретую цю інформацію та видаю власний продукт – своє бачення і розуміння".

Проект розпочався з пропозиції Глена Фурмана (Glenn Fuhrman), який був куратором цього проекту. Вони разом побували в декількох книжкових магазинах і вибрали 35 книг-кандидатів. З глибокої поваги до авторів, що публікувалися в цих каталогах, Норіко пропустила крізь себе купами інформації (щоб краще зрозуміти художників та їхню творчість), ледь не перепсувала купу публікацій доки створила саме те, чого прагнула, адже вона хотіла відобразити щось на кшталт діалогу з кожною окремою сторінкою, і при цьому в цілому виявилась задумана ідея твору. Вона спробувала сублімувати кожну з книг, щоб створити нові "роботи". На виставці було представлено 24 книги.

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.