Паперовий багатошаровий світ Чарльза Кларі (Charles Clary). в блозі Життя одного дизайнера · від Ліля Тєптяєва · додано 01.06.2011 13:21

Сучасний американський художник Чарльз Кларі створює яскраві, барвисті, повні незліченних деталей інсталяції та скульптури з кольорового паперу і картону, вирізаючи усе вручну і накладаючи шари паперу один на один – ну, все як я люблю! )) До того ж, він все це робить у своїй квартирі, яка і є його робочою студією – практично живе цим і серед цього!

Чарльз Кларі (Charles Clary) створює цілі композиції паперових багатошарових скульптур, прикрашаючи ними стіни музеїв, галерей, та виставкових приміщень. Його надихає типографія та природні органічні форми, адже дивлячись на його створіння так і хочеться їх порівняти з якимось новим "живим організмом".

Як він сам розповідає, його роботи справляють враження архіпелагів, топографічних карт, щось на зразок аеро-фотознімків, а також різноманітних зображень з електронного мікроскопа, грибкових наростів, колонії цвілі так бактерій, і ще багато всякого іншого. Він прагне створити враження у глядача, ніби ці композиції є живими організмами – вони практично живуть на стінах і розростаються як бактерії, цвіль чи пліснява, що "цвіте і пахне" у своїх природних умовах проживання.

Раніше він малював, та якось захопився папером і накладанням вирізаних шарів паперу один на один, та все-одно його роботи майже не виходили за рамки 2D. Та десь три роки тому, під час навчання на аспірантурі в Savannah College of Art and Design, він зрозумів, що його ідеї вимагають більшого простору – вони "рвуться на волю" і двовимірним простором тут не обійтися – час підкорювати 3D-простір! З того часу він вже не оглядався назад, а прагнув все більших і більших досягнень, ускладнюючи композицію дрібними деталями і великою кількістю шарів паперу.

Що він тільки не вигадував для міцності своїх паперових конструкцій, багато експериментував і пробував різні матеріали для основи композицій, адже не кожен паперовий матеріал витримає такі навантаження – вежі з десятками нашарувань, а ще ж завдання стояло створити конструкцію тендітною і міцною водночас. То ж, остаточним варіантом "фундаменту" конструкцій стала дерев'яна опора, яка й тримає на собі всю композицію, і надає можливість майстру втілити усі свої задуми в життя.

Чарльз розповідає: "Відкриття мого світу вимагало еволюції. Виглядає, ніби це відбулося за одну ніч, але, насправді, це зайняло майже 3 роки."

Коли його запитали про те, де він набирається натхнення на нові творчі подвиги, він відповів: "Є пара моментів, які завжди найцікавіші. Перший – це медитативний процес різання паперу десь 8-12 годин на день. Коли ви так багато часу проводити з будь-чим, ви починаєте відчувати, що це вже стає продовження вас самого. Другий момент – коли я починаю створювати всі башти для панелей – у цей момент я починаю бачити усю колонію, що росте і набуває форму. І, нарешті, ймовірно самий захоплюючий момент – це коли я розміщую усю композицію в просторі галереї. Моя студія досить мала – це спальня в моїй квартирі, так що я не можу, під час роботи, побудувати і побачити усю композицію в цілому, поки я не доберуся до виставкового простору, тому я ніколи не знаю заздалегідь, як буде виглядати кінцевий варіант роботи."

Він створює не просто скульптури, а швидше інсталяції, які були б чимось на зразок документації світу – простір, в якому б глядач міг перебувати і досліджувати його з середини. Його метою є створення середовища за допомогою цих паперових конструкцій-веж та інших паперових багатошарових конструкцій і модулів, таким чином, щоб це середовище охоплювало повністю увесь простір приміщення – стелю, підлогу і стіни, щоб практично з цих структур і складалося приміщення. Він сподівається, що в найближчі роки зможе створити такі установки.

Він навіть планує побудувати невелику кімнату необхідної форми з отворами, в яких потім створюватимуться паперові вежі, в тому числі великі скульптурні елементи на підлозі. Також Чарлі прагне використати деякі з його існуючих установок в якості макету для громадської архітектурної форми, щоб втілити її в металі з порошковим покриттям, скріплюючи болтами до фасаду будівлі.

Коментарі

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.