Паперова мода. в блозі Життя одного дизайнера · від Ліля Тєптяєва · додано 17.01.2011 02:47

Ідея шити одяг з паперу з'явилася в США в 1966 в ході однієї з рекламних кампаній. І ось вже світ дізнається про небувале екстравагантне нововведення, і все завдяки рекламі з виготовлення паперу. А всього через пару років її беруть на озброєння діячі поп-арту, і паперові наряди стають прогресивною модною течією.

Сьогодні паперовий одяг знову в моді, хоча нинішнє дизайнерське паперове вбрання навряд чи можна назвати практичним, але, безумовно, це цікаво та красиво.

Та, давайте коротко про історію паперової моди. В ті, 60-ті роки, поняття паперової моди з'явилося абсолютно з практичних міркувань. У березні 1966 виробники паперових виробів Scott Paper запропонували паперові сукні ціною в долар з чвертю, а в якості рекламного ходу– купон на свою продукцію. Незважаючи на скромний дизайн, до кінця року продажі досягли півмільйона примірників. Безумовно, це був успіх паперового одягу, і цьому сприяв вдало обраний час – в середині 60-х авангард з рангу мистецтва плавно увійшов в життя людей, створивши поняття авангардної моди.

У серпні 66-го року в паперових костюмах виступали на публіці "Бітлз". З'явилося поп-артівське плаття, яке до цих пір прийнято приписувати Andy Warhol, королю комерційних тенденцій. І ось вже за кілька років у більшості домогосподарок США був хоча б один предмет "паперової моди".

До того ж, паперові одноразові речі стають практично самим популярним рекламним носієм. Кіно-і звукозаписні компанії випускають одяг з особами своїх виконавців. Це чи не перший масовий випуск такої продукції, виробництво якої до цього моменту вважалося невиправдано дорогим. З цього ж часу тенденція досить активно поширюється і в Європі, де, за винятком великих англійських міст, зберігалося традиційне недовірливе ставлення до неміцних речей.

Втім, з розвитком технологій проблема міцності була успішно вирішена. Целюлоза зі спеціальними просоченнями і добавками дозволяла створювати дощовики, бікіні (на два або три купання), витримувати одне легке прання. Багато суконь витримували до 12-ть виходів, якщо, звичайно, на шляху паперового одягу не зустрічалися сигарети, дощ, пролиті коктейлі та інші "шкідники".

Проте, основний бум відбувався в галузі дизайну. Силует далеко відійшов від початкової примітивної трапеції і в деяких випадках був складний, на зразок орігамі. Дизайнери пропонували з паперу практично будь-який предмет – від капелюхів і сережок до взуття. На папір наносилося мерехтливе покриття, його вив'язувались, лакували, прикрашали штучним камінням і яскравими візерунками. Вершиною цих вишукувань стали сукні компанії Paraphernalia, з вклеєним насінням рослин, які проростали при намочуванні. Погодьтеся, це набагато більше, ніж ви можете очікувати на 15 доларів – ціна весільного плаття, найдорожчої пропозиції на ринку. Та й чоловічий костюм коштував недорого – 12 доларів, в той час, коли середня ціна паперового предмета одягу становила 3-5 доларів.

Сьогодні паперова мода аж ніяк не пов'язана з практицизмом. Але так чи інакше, папір, як досить практичний і відносно не дорогий матеріал, у сучасних дизайнерів користується великою популярністю. І кожен шукає в цьому свій оригінальний хід чи спосіб заявити про себе. Хтось використовує цікаву конструкцію, хтось якість чи вид паперу, хтось звертає увагу на оригінальну сировину, з якої виготовлений папір, дехто закладає глибокий концепт, а дехто просто приколюється.

Ось, наприклад, паперове плаття Jolios Paons, за творчим задумом, було виконане з самих тільки сторінок телефонної книги.

Моделі Annette Meyer - це одяг, виготовлений з паперу, в роботах вона використовує різноманітні принти. Остання її колекція – паперові сукні з принтами, що імітують традиційний датський розпис порцеляни.

Паперові конструктивні плаття дизайнерів Олександри Захарової та Іллі Плотнікова.

Роботи дизайнера Karl Lagerfeld в монохромних конструкціях для Chanel Haute Couture.

Вишукані плаття бразильського дизайнера японського походження Jum Nakao вражають своєю тонкою філігранною роботою.

Оригінальне паперове взуття Violise Lunn захоплюють і чарують.

Дизайнерські паперові шедеври Zoe Bradley, які балансують на межі моди, скульптури і театру.

І паперові ідеї Isabel Buenez не залишають байдужим.

А ось захоплення Amila Hrustic геометрією вилилась у серію суконь "Колекція Платона", в якій успішно були використані геометричні фігури: тетраедр, куб, октаедр, додекаедр та ікосаедр.

А наостанок переглянемо показ Королівська Академія Прекрасних Мистецтв Бельгії 2007 року, де розмаїття форм і конструкцій просто вражає.

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.