Іспанська кераміка Альберта Бустос (Bustos Ceramista Escultor). в блозі Життя одного дизайнера · від Ліля Тєптяєва · додано 09.12.2010 15:18

Знаєте, дорогенькі, давно хотіла вам розповісти про керамічну скульптуру одного дуже талановитого і працьовитого іспанського художника. Його звати Альберт Гонсалес Бустос (Alberto Gonzalez Bustos). А назва його студії "Бустос Скульптура" (Bustos Escultura).

Альберто на прогулянці в місцевих горах
Альберто на прогулянці в місцевих горах
Майстер під час роботи, і на фоні майстерні-студії, зі своїми домашніми улюбленцями
Майстер під час роботи, і на фоні майстерні-студії, зі своїми домашніми улюбленцями

Його твори наче мелодійні пісні – такі ж легкі і граційні. І якщо це пісня – то це пісня про красу природи і життя. Кераміка Альберта, з її простотою форми та ліній, природними натуральними кольорами та графічним декором, дивовижно органічна і самодостатня. Це й не дивно, адже навколишня природа, серед якої живе і творить Альберт, здатна надихнути на дивовижні речі.

А я б собі не пробачила, як би не розповіла вам, дорогенькі, про ці дивовижні скульптури та їхнього творця. Отже, хочу познайомити вас з мистецтвом Bustos Escultura та автором керамічних творів – Альбертом!

Альберт та його експозиція виставки-продаж
Альберт та його експозиція виставки-продаж
Фрагмент експозиції виставки-продаж
Фрагмент експозиції виставки-продаж

— Альберте, розкажіть про себе: де ви народилися, вчилися, живете, працюєте?

— Я народився і живу, вже протягом 37 років, у Вальядоліді, Кастілія-Леон, що в Іспанії (Valladolid, Castilla y León, Spain). Навчався я на вступних курсах до університету, але, з різних причин, зупинив навчання і почав працювати в якості графічного дизайнера (мені було тоді 18 років). І як виявилося, та робота мала багато спільного з моєю пристрастю до кераміки.

Майстерня-студія Bustos Escultura на фоні місцевого ландшафту
Майстерня-студія Bustos Escultura на фоні місцевого ландшафту
Гори Вальядоліду, Кастілія-Леон
Гори Вальядоліду, Кастілія-Леон

— А як вийшло, що ви стали керамістом? Ви завжди хотіли працювати з глиною?

— Для цього не було якихось особливих причин, я завжди любив ремесла, тому й почав працювати з керамікою. І для отримання необхідних технічних знань, я навчався один рік в престижній гончарській студії. Після закінчення, я відкрив для себе цей дивовижний світ кераміки. Але, загалом, я самоучка.

— Що найбільше у навчанні вплинуло на вашу творчість?

— Звичайно, те, чого я навчився за рік в студії – дуже допомогло мені засвоїти основи кераміки. Та, з тих пір, я дізнавався все більше і більше теоретично – читаючи багато книг, і, найголовніше, практично – працюючи, досліджуючи та експериментуючи з керамікою...

— Усі ваші роботи створені в одному стилі, який легко розпізнати. Розкажіть, як і коли виник ваш стиль виконання, і що надихнуло вас на це?

— Важко відповісти на це запитання... Я думаю, що стиль кожної людини формується на основі того, що вона спостерігає навколо, що досліджує і пізнає. Дехто вважає, що стиль людини народжується з людиною, і кожен має місію розвивати і формувати цей стиль.

Я захоплююсь пластичними формами, простотою лінії, цікавими деталями. І у своїх роботах намагаюсь передати задум в мінімалістичних пастельних тонах, хоча працюю також і в реалістичній манері. Я думаю, що мистецтво ґрунтується, насамперед, на відкриттях, уявленнях і баченнях речей по-різному та з іншої точки зору.

— Які використовуєте техніки виконання, яка найбільше вам до вподоби? Чому ви обрали саме цю керамічну техніку виконання?

— Усі виконані роботи проводяться вручну, без гончарних кругів чи якихось інших механічних засобів. Для мене це шлях до витоків – ранньої історії кераміки. Я намагаюсь зберігати традиції цього ремесла, якими користувалися ще наші прабатьки протягом багатьох століть.

В якості матеріалу для керамічних виробів я використовую шамот (chamotte) – вогнетривку глину, а розписую і декорую вироби оксидами, пігментами, емалями, кольоровими кристалами скла та іншим. Випалюю свою кераміку при температурі 1170°С, з окиснювальними процесами, але випалюю швидко, для отримання яскравих кольорів.

— Де ви презентуєте ваші роботи? Ви берете участь у виставках і фестивалях?

— Колись я приймав участь у виставках, але ця практика небезпечна для керамічних виробів, адже переміщення матеріалу такого ґатунку часто може невдало завершитись. Тому, на сьогоднішній день, мій основний спосіб донести свою роботу до найширшого кола глядачів та покупців – це мій сайт. Це зручно з практичної точки зору, до того ж, в такий спосіб легше оновлювати фото-галерею робіт.

Крім того, мої роботи можна придбати в спеціалізованому магазині нашого міста Сотрес, яке розміщене в Астурійському князівстві, в Іспанії (Sotres, Asturias, Spain). Я не презентую і не продаю роботи в інших магазинах – волію продавати краще менше, але безпосередньо спілкуючись з покупцем. Я дуже люблю, коли люди приходять до мене в студію, щоб придбати мою кераміку – в такий спосіб я маю можливість особисто знайомитися і спілкуватися з кожним кому подобаються мої вироби.

— Альберте, а ви працюєте один чи з командою?

— Я працюю один. Справа в тому, що я дуже вимогливий в роботі як до себе, так і до інших, тому мені складно було б працювати в команді. Дуже важливим в моїй роботі є активність і стабільність, а коли я працюю сам – моя вимогливість дає хороші результати.

— Ви проводите майстер-класи? Яких успіхів вже досягли?

— Саме цього року я проводив майстер-клас гончарного ремесла. Але практика вчителя для мене складна – я не можу назвати себе хорошим вчителем. Мені важко працювати з людьми і поки-що я не готовий передавати свої знання іншим. З іншого боку, щодо навчальної педагогічної практики, мої професійні навички є дещо хаотичними, більшість з них не піддається системному і термінологічному викладу, адже я в роботі багато імпровізую, упускаючи багато традиційних правил і способів роботи з керамікою.

Майстер-клас гончарного мистецтва Bustos Escultura
Майстер-клас гончарного мистецтва Bustos Escultura
Учні майстер-класу гончарного мистецтва
Учні майстер-класу гончарного мистецтва

— Я бачила, що вашими професійними послугами користуються різні організації. Що ще цікавого ви робите на замовлення?

— Я виготовляю роботи для спортивних заходів, також на замовлення різних компаній, муніципалітетів і приватних осіб.

— Хто найбільше вплинув на ваш творчий шлях? Творчість яких сучасних керамістів не залишає вас байдужим, і що ще надихає вас у роботі?

— Моя пристрасть до кераміки походить від моїх предків, та й моя сім'я дуже творча в усіх аспектах. Я не дуже ознайомлений з творчістю інших художників-керамістів, і небагатьох знаю.

На даний час мене надихає природа навколо мене, гори, тварини, рослинність. Тому я переїхав жити в Picos de Europa – це красивий парк (National Park). І користуючись можливістю, запрошую усіх, хто ще тут не був, в гості!

— Дякую! Щодо мене – як тільки з'явиться можливість із задоволенням відвідаю ваші краї. Бачила, ви створюєте багато сувенірної продукції. А де можна придбати ваші роботи іноземцю?

— Замовлення можна зробити в Інтернеті, на моєму сайті (www.bustosescultura), або написати мені в скриньку – bustosescultura@yahoo.es

— В яких галузях мистецтва, окрім кераміки, ви працюєте? В якому виді мистецтва хотіли б себе спробувати?

— Наразі працюю з керамікою, також з деревом. Хотів би більше працювати з каменем, але, як завжди, на все не вистачає часу. Також відливаю свої роботи в бронзі. Мене цікавить ливарне виробництво, я бачив процес відливання в бронзі, але я не знайомий достеменно з цією технологією.

скульптури з бронзи
скульптури з бронзи
скульптури з бронзи
скульптури з бронзи

— Що допомагає і заважає вам у житті та роботі?

— Зазвичай, митцям важко жити. Це складно, адже окрім творчості, слід думати ще й про побутові речі, продукти харчування і таке інше – неможливо повністю віддатися творчому процесу. Також було складно знайти своє місце на ринку, але я це зробив, хоча відпочивати часу немає – з кожним роком у мене все більше і більше роботи. Я не маю права стояти на місці, адже ринок це постійна боротьба, тому я намагаюся робити кожну роботу таким чином, щоб мій клієнт був повністю задоволений.

— Чи популярна кераміка, як мистецтво, в Іспанії?

— Так, кераміка дуже важливе мистецтво в Іспанії. Є багато серйозних іспанських керамічних брендів відомих по цілому світі. Хоча, там де я живу, кераміка не надто популярна, але мій мотив сприяє успіху на відкритому ринку.

— Чи легко творчо розвиватися художнику у вашій країні?

— В моїй країні – це не просто. В цій справі необхідними є знайомства з важливими людьми, які допоможуть вам досягти вершини. Якщо таких знайомств немає – дуже важко жити з мистецтва. Наявність самого ентузіазму, вміння працювати, наполегливості та особистого художнього розвитку, хоча й сприяє вашій справі, але не вирішить усіх проблем пов'язаних з просуванням вашої роботи на ринок. Тільки усі чинники вкупі допоможуть вам жити з мистецтва, і в даному випадку, з кераміки.

— Якою ти бачиш кераміку майбутнього?

— Я думаю, що будь-яка творча робота в майбутньому, особливо у високотехнологічному та механізованому суспільстві, буде завжди в ціні, особливо робота виконана традиційним способом, тобто вручну.

А щодо свого майбутнього, хто знає? Хоча я прикладатиму усіх зусиль, і сподіваюся, що в мене це вийде – завжди працювати з керамікою, продовжуючи відкривати для себе цей великий і нескінченний світ алхімії та вогню.

— Тоді я бажаю вам, Альберте, безперервного задоволення від праці з глиною та вогнем! Дякую за дружнє щире інтерв'ю.

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.