Модна кераміка Юрія Мусатова. в блозі Життя одного дизайнера · від Ліля Тєптяєва · додано 03.04.2010 00:46

Дорогенькі, давно вже хотіла познайомити вас з Юрієм.

Направду, оригінальний дизайнер-керамік, майстер на всі руки...а руки має ЗОЛОТІ!

КОРОТКА ДОВІДКА

Художник-кераміст Юрій Мусатов.

Народився 19 жовтня 1981 року в місті Конотопі, Сумської області, Україна.

Живе і працює у Львові.

Телефон: 098 589 78 59

e-mail: musatoff@inbox.ru

musatov-ceramist.blogspot.com

НАВЧАННЯ

2001 – закінчив відділ декоративно-прикладного мистецтва Сумського вищого училища мистецтв та культури.

2002 – отримав премію ім. Володимира Кузя.

2008 – Закінчив Львівську Національну Академію Мистецтв, факультет декоративно-прикладного мистецтва, кафедра художньої кераміки.

Працює майстром виробничого навчання на кафедрі художньої кераміки Львівської національної академії мистецтв.

ВИСТАВКИ і ПЛЕНЕРИ

2004 рік:

– 2 міжнародний пленер по кераміці "ART-Жыжаль", м. Бобруйськ, Республіка Білорусь.

– Виставка творчих робіт студентів ЛНАМ, Миргород.

– Осінній салон "Високий Замок", Львів.

– "Львівська кераміка", Львів.

2005 рік:

– Осінній салон "Високий Замок", Львів.

– Художня виставка "Передчуття нового", Львів.

– Виставка кераміки "Маски", Львів.

– Всеукраїнська виставка до дня художника в Києві.

2006 рік:

– Осінній салон "Високий Замок", Львів.

– Премія за кращу студентську творчу роботу на осінньому салоні "Високий Замок", Львів.

– "Львівська кераміка", Львів.

2007 рік:

– Виставка еротичного мистецтва "ЄЇ", Львів.

– Художня виставка "Фруктовый салат", Львів.

– Міжнародний пленер Міні-кераміка, Львів.

– Всеукраїнська виставка до дня художника в Києві.

– Осінній салон "Високий Замок", Львів.

2008 рік:

– Міжнародні майстерня художньої кераміки рамках програми "Lato Artystyczne w Krzyżowej 2008", Польща.

– Виставка учасників програми Gaude Polonia (Galeria Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzeminskiego Łodz).

– Художні виставки "Квадрат", "Коло" (проект "Геометрія"), Львів.

– 8 міжнародне бієнале кераміки "WIATR" об'єднання KERAMOS, Warszawa (Dom Artysty Plastyka), Польща.

– Учасник програми Gaude Polonia, Польща.

– "Львівська кераміка", Львів.

2009 рік:

– Виставка студентських робіт ЛНАМ та БДАМ "Кераміка молодих", Львів.

– IX Bienal Internacional de Cerâmica Artística de Aveiro.

– "Tea for two" international design award artzept.

– 1 міжнародний симпозіум кераміки міжнародного керамічного пленера "Арт-Вагонетка", етап перший - "Горн-Я", Суми.

– Виставка міжнародного керамічного пленера "Арт-Вагонетка", етап перший - "Горн-Я", Суми (1 премія).

– Національна виставка-конкурс художньої кераміки "КерамПік у Опішному", Опішне.

– Міжнародна виставка художньої кераміки "+2 па Грынвічу", Мінськ, Білорусь.

Юру я знаю давно, познайомилась з ним ще в академії. До того ж, ми жили поряд в гуртожитку. Особисто мені дуже подобаються його вироби, кілька разів купувала у нього посуд для себе і для друзів. До сих пір п'ю чай з його горня.

А ось тепер маю нагоду й вас познайомити з Юрієм Мусатовим та його керамікою!

Спеціально для вас взяла у нього інтерв'ю.

— Юра, а ти сам себе вважаєш художником чи дизайнером?

— Думаю, кожен хто займається керамікою, має бути і художником і дизайнером.

— А от цікаво, ким би ти був, якщо б не був керамістом?

— Якби я не став керамістом, то напевно я став би шеф-кухарем чи архітектором.

— А, ось звідки у тебе любов до посуду! Розкажи, як відбулося твоє знайомство з керамікою?

— А з керамікою я познайомився на 2-му чи 3-му курсі навчання в Сумському училищі мистецтв та культури. Кераміку в нас викладав Корсунь Святослав. Він добре володіє мистецтвом кераміки, добре гончарить та займається раку-керамікою. Свят намагався навчити гончарити, але чомусь мене тоді не цікавило гончарство. Напевно тому, що перед тим як почати точити на станку потрібно було замочити глину, підсушити до потрібного стану і потім перебити, щоб повибивати повітря. А я дуже не любив це робити. Але на 4-му курсі все змінилось.

— Юра, що для тебе означає кераміка?

— Не уявляю свого життя без кераміки.

— А що для тебе може бути джерелом натхнення?

— Багато що може надихнути. Якась думка, сонце, розмова з цікавою людиною, спогади про минуле...

— В якій техніці і в якому стилі ти працюєш? Чому ти обрав саме цю техніку і цей стиль виконання?

— Я працюю в різних техніках. Все залежить від поставлених цілей. Не дотримуюсь жодних стильових рамок бо постійно перебуваю в пошуку власної, оригінальної техніки. Можу сказати, що мені особисто подобається створювати керамічні об'єкти конструктивного характеру. Я люблю конструктив у всіх речах. Не можу пояснити чому.

— А хто з твоїх вчителів найбільше вплинув на встановлення тебе як художника?

— На 4 курсі сумського училища групу розподілили на спеціальності. Я пішов на кераміку. Дипломним керівником назначили нового викладача. Це був відомий художник-керамік Протасов Григорій. Але я того тоді не знав. Тут все і почалося...

— Робота яких українських і закордонних керамістів тобі подобається?

— З українських подобаються роботи Олени Бланк, Берези Ігоря та Тамари, Лисик Ганни, Ярошевич Уляни, Багінського Леоніда, Протасова Григорія. А із закордонних – твори Адама Абеля, Пшемислава Ласака, Еви Хілд, і ще кільканадцять японських керамістів.

— А в яких ще галузях мистецтва ти працюєш? В чому хотів би себе спробувати?

— Ну поки що я працюю лише в кераміці. Дуже хочу спробувати свої сили в архітектурі та дизайні авто.

— Цікаво!.. В архітектурі - зрозуміло, а чому в авто, адже це щось дуже відмінне від кераміки? Захопився машинами, чи бачиш в цьому якусь творчу потребу?

— З дитячого садочка малюю автомобілі. В школі малював, в училищі малював, і в академії малював. Люблю автомобілі з хорошим дизайном. Йдеш по вулиці, дивишся на авто, і розумієш, що ти вже кілька років тому знайшов цей пластичний хід!

— Знаю, ти працював над багатьма цікавими творчими проектами. Над яким було найцікавіше працювати?

— Я думаю, що це проект "Портрет Невідомого", над яким я працював у Вроцлавській Академії Мистецтв в 2008 році, одразу по закінченню ЛНАМ. Я тоді отримав стипендію Gaude Polonia міністерства культури Польщі.

— Ану-ну, щось дуже цікаво стало, давай пару слів про цей проект! Що саме ти робив? Якими були результати цього проекту?

— Ідея проекту виникла на початку 2008 у Вроцлаві. Це керамічна пластика з 3-х основних об'єктів, кожен з яких ставить переді мною питання: "Звідки я?" "Хто я?" "Куди йду?" Результатом став хороший високохудожній керамічний твір мистецтва.

— Над чим ти зараз працюєш?

— Малюю ескізи і складаю в купу. Накопичую ідеї. Маю велику кількість ідей для реалізації, але брак часу і коштів заважає втілити їх в життя. Ну, ще працюю над дизайном посуду. Дуже люблю цікавий посуд,особливо чайники. Готуюсь до трієнале художньої кераміки та дизайну в Японії, та інших бієнале. З 1 по 11 травня на базі Сумського фарфорового заводу плануємо з колегою провести 2 міжнародний симпозіум художньої кераміки Арт-Вагонетка. Це стало можливим завдяки великій підтримці директора Фарфорового заводу пана Володимира Демури.

— Ще будь-ласка кілька речень про "Арт-Вагонетка"! Що це за проект? Які творчі результати цього проекту?

— В 2009 році на базі Сумського фарфорового заводу відбувся перший міжнародний симпозіум кераміки, а точніше порцеляни. Темою симпозіуму було звичайне горнятко. Минулого року було близько 16 учасників з 4-х країн. 11 травня 2009 року, одразу по закінченню, відбулася виставка в сумському будинку культури "Хімік". Цього року плануємо запросити 20 учасників з 6-ти країн. На відкритті виставки цього року планується презентація каталогу. Минулого року журнал "Артанія" надрукував статтю про "Арт-Вагонетку". Були ще публікації в газетах "Урядовий кур'єр", "Панорама", "Данкор" та інших.

— Юра, а що тобі допомагає і заважає в житті і у творчості?

— Допомагає розуміння тих людей, що з повагою ставляться до мистецтва, намагаються якось посприяти тому, щоб кераміка не занепала остаточно. Заважає нинішня ситуація в державі.

— Як ти вважаєш, в Україні є сприятливі умови для творчості і гідного життя художника? Як ти працюєш у нинішніх умовах?

— Складно дати відповідь на це питання. Це кому як пощастить. Хто як пристосується. Сьогодні я майже не маю можливості займатися тим, чим хотілось би. Я не маю власної майстерні та пічки. Керамістам зараз найскладніше. Матеріали, печі, електроенергія, приміщення - все це дуже дорого. А в Україні є все для того, щоб кераміка не була в такому стані в якому вона є зараз.

— Якою ти бачиш кераміку майбутнього у світі і в Україні?

— Не знаю, якою кераміка буде у світі, але в Україні при нинішніх розкладах кераміка як явище дуже швидко зникне.

— Ти кажеш, що без позитивних змін кераміка в Україні зникне. А якими, на твою думки, мали б бути ці зміни?

— По-перше потрібно дати студентам якісну освіту в навчальних закладах. Також необхідно припинити знищувати фарфорову промисловість. Крім того, слід впроваджувати новітні технології в навчанні та виробництві.

— Юра, що б ти побажав молодим талановитим художникам-дизайнерам-керамістам в Україні?

— Не зупинятись на досягнутому і йти вперед!

Направду, дуже влучні слова.

І приєднуючись до слів Юрія у цьому побажанні, хочу заохотити усіх РОЗВИВАТИ, ШЛІФУВАТИ і УДОСКОНАЛЮВАТИ себе і свої вміння!

Коментарі

  • хохляцький шпигун · 14.04.2010 12:11 · #

    мене закохали в себе горнятка! хочу-хочу-хочу!!!

  • Ліля Тєптяєва · 15.04.2010 12:57 · #

    ага, я вже маю!)) крім того, контактна інформація з Юрою є - пиши, дзвони - горня можна передати і по пошті, а гроші переказом...благо, що є інтернет і пошта))

  • хохляцький шпигун · 15.04.2010 13:12 · #

    ех) спокушаеш мене))

  • Ліля Тєптяєва · 15.04.2010 14:50 · #

    ги-ги ))

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.