Майстер-клас Яреми Стецика в блозі Життя одного дизайнера · від Ліля Тєптяєва · додано 20.04.2014 21:32

Курси підвищення кваліфікації у Навчально-методичному центрі культури і туризму Прикарпаття на два тижня об'єднали в стінах закладу викладачів мистецьких шкіл з класу фортепіано та викладачів образотворчого мистецтва. Учасники курсів слухали пізнавальні лекції, спілкувалися з викладачами музичних та художніх навчальних закладів, відвідали відкриті уроки і навіть побували на відкритті виставки. Та, мабуть, найбільше усім запам'ятався майстер-клас викладача образотворчого мистецтва Яреми Стецика.

Багатьом Ярема відомий в амплуа драйвового музиканта, хтось впізнає в ньому активного громадського діяча, він добре знаний як талановитий художник і дизайнер, є й такі, для кого він улюблений викладач, та найбільше він пишається своїми дітьми та дружиною, бо в першу чергу Ярема Стецик — люблячий чоловік і батько. Як він усе це встигає? Живе в шаленому темпі життя в ритмі музики його гурту, а ще має купу щирих помічників, першою серед яких — дружина Наталя.

На курсах Ярему впізнавали як викладача, організатора конкурсів та виставок, і безперечно — художника й дизайнера інтер'єрів. Для тих хто не в курсі, Ярема Стецик в дизайні інтер'єру розвиває тему етнічних мотивів, активно експериментує з декорами в оздобленні стін, при цьому в роботі використовує виключно екологічні матеріали. В результаті такої роботи народжуються смаковиті ідеї з досить не прісним втіленням в громадських закладах та приватних оселях мешканців рідного краю. До того ж, він аж ніяк не скупий до навчання та із задоволенням розповідає й показує усім охочим чого сам навчився, ділиться своїми практичними дослідженнями та творчими знахідками в області оздоблювальних робіт.

Так і цього разу, доступно і з неабияким ентузіазмом Ярема провів свій майстер-клас для музикантів та художників. І трішки розповів про себе та свою творчу діяльність.


— Ярема, багато хто тебе вже знає чи знайомий з твоєю діяльністю, та все ж кілька слів про тебе не завадили б: хто такий, чим займаєшся по життю?
— Художник-дизайнер з Франківська. Викладач образотворчого мистецтва. В художніх справах, що стосується дизайну інтер'єрів, розробив і реалізовую з десяток різних технологій, які стосуються екологічних матеріалів: корку, паперу, вапна, цегли, воску, дерева, текстилю. Проводжу майстер-класи для охочих. Виступаю з гуртом "Перкалабські придатки". До речі, наступного тижня разом з гуртом відвідаємо Тернопіль (21 квітня), Львів (24 квітня) та Коломию (26 квітня), а у травні будемо на "Черемош-фесті" — приходьте!

— Дякуємо тобі за майстер-клас для викладачів мистецьких шкіл! А тепер ще читачам покроково поясни чим ми тут займалися.
— Як я й казав, це був майстер-клас із сграфіто адаптованого для предмету композиції в художніх школах чи гуртках образотворчого мистецтва. Що ми робили? Брали лист гіпсокартону розміру А5, заґрунтованого кварцевим ґрунтом. Поверх того наклали суцільним шаром 1-2 мм марсельського воску. Щоб розуміти — база марсельського воску це целюлоза з вапном. Можна брати вже готовий марсельський віск, а можна зробити в домашніх умовах: туалетний папір розчинити у вапні і дати якийсь час настоятися (добу, кілька діб). Далі даємо цьому висохнути десь добу.

Ми на майстер-класі працювали на заготовлених завчасно листах, вже покритих воском, який висох. А на майстер-класі ми вирізали довільні витинанки з оракалу. Хоча, для цієї роботи можна вирізати витинанку з щільного паперу. Потім викладали витинанку на лицьовий бік пласту гіпсокартону. Акуратно закладали проміжки у витинанці ще одним шаром марсельського воску. За тим акуратно, щоб не зачепити контурів рельєфу, виймали витинанку. В даній роботі оракал був єдиним неорганічним матеріалом, але він був лише проміжним етапом. Тобто, в роботі використовуємо самі екологічні матеріали. Далі все це мало сохнути добу.

Наступного дня покривали наші пласти шаром прозорого воску на водяній основі. Через годину покривали кольоровим шаром воску. Висушували пласти. Через годину терли пласт ганчіркою до потрібного ефекту.

— А щодо майстер-класів, відколи практикуєш доступне навчання для всіх охочих? Хто зазвичай відвідує ці довільні заняття? Як часто проводиш майстер-класи? Які для тебе є найцікавішими?
— Майстер-класи проводжу не часто — 5-10 на рік. Найцікавіші майстер-класи ті, що проводжу з людьми в довільній формі, на зразок "як умієм, так і пієм".

Першими на майстер-класах з використання природних матеріалів в дизайні інтер'єру були євроремонтники, художники, менеджери, і майже всі до тепер цим займаються.)) Це було десь 8 років тому, може більше.


З дітьми школи проводили майстер-класи для великої кількості людей з розпису великих полотен — 2х20 метрів. Пригадую ще, з медиками розписували шприцами гіпсові яйця як писанки — використовували шприці за призначенням.)) Подібний майстер клас був з дітьми, мав назву "світоглядна вежа". Принцип такий: маскуюча рідина наноситься шприцем на ролетну тканину, таким чином, щоби в кінці роботи всі склали малюнок в малюнок — виходить вежа. Потім маскуючу рідину зриваємо — виходить гарно, навіть якщо не вийшло.)) Також майстер-класи на "Арт-полі". Та й цей, останній майстер-клас цікавий, бо вперше робив щось таке разом з викладачами мистецьких шкіл, зокрема піаністами.


— Розкажи про свої проекти в дизайні інтер'єру: де встиг себе реалізувати? До речі, як ти називаєш ці монументальні роботи на стінах в інтер'єрі?
— Художні оздоблювальні роботи на декоративних штукатурках. Працюємо з доступними природними матеріалами, які добре себе зарекомендували і були випробувані часом, а техніка може бути при цьому різною: аплікація корком, сграфіто, розпис, зістарення та інші романтичні "зіпсутості". По суті це прикладна форма мистецтва адаптована для широкого загалу, можна сказати "комерційний формат". Ми ж працюємо з матеріалами, які люди купують в будівельних магазинах, а ми їм пропонуємо зробити з цих матеріалів ЩОСЬ. Мистецтва в цій справі майже немає, хіба-що мистецтвом можна назвати самі стосунки з людьми, в яких народжується ідея та реалізація роботи.

У Франківську робили декоративне оздоблення стін Гауді-залу перукарні "Фламінго", також "Станіславської Фризерні", перукарні в Бастіоні. Декорували "Смак Міста", робили розпис по ролетних тканинах з підсвіткою. Працювали над баром "Потоцький". Оздоблювали їдальні, кафе, піцерії, ресторан "Світлиця Мулярова", стіни готелю "Красна Садиба", стіни кав'ярень "Мануфактура", "Мармуляда", "Говорить Івано-Франківськ". Та ще багато цікавих штук робили.


Працювали у Львові над зображеннями на стінах у піцерії "Да Вінчі". В Тернополі робили оздоблення для пабу "Файне місто Тернопіль", у Львові декорували "Пиріжкову хату". Також працювали з декоративними штукатурками в інтер'єрах різних кав'ярень, ресторанів, готелів та приватних осель Франківська, Тернопіля, Львова, Яремче, Ворохти, Коломиї, Тисмениці.


До появи декоративних штукатурок ми практикували аплікацію з корку, який різали вручну — це окреме цікаве. В декоративних штукатурках використовуємо плотерну порізку елементів декору, але стараємося оцифровувати свої зображення.

В більшості останніх проектів використовувалися декоративні штукатурки, марсельський віск або травертин. На них нескладно зробити сграфіто. Їхній шар — 2-3 мм, кольоруємо барвниками розробленими тіккурілою, щоб довго не видумувати. Тобто, технологій виробництва матеріалу ми не встигаємо робити — користуємось готовими, а от технології нанесення — то вже розвиваємо самі. Практично все, що розроблено нами, ми показуємо всім бажаючим. Ділимося власним експериментальним досвідом для того, щоб люди теж робили швидкі кроки нам на підмогу, шоби щось цікаве вигадували спираючись уже на наш досвід.


— Бачила, ти не лякаєшся масштабних монументальних проектів, розписуєш й величезні стіни. Розкажи щось про це!
— Одна з найцікавіших таких справ був розпис "Ісус благословляє подорожніх". Також ікона на корпусі духовної академії, що має більше 50 м/кв. Поряд збоку орнамент за ескізами отця Блажейовського. Розпис ікони був створений за ініціативи будівельної компанії "Ярковиця".


— Ярема, що я можу сказати, ти фист різносторонній мистець — аплодую! Цікаво ще почути про твою викладацьку діяльність.
— 17 років викладаю рисунок, живопис і композицію в Підпечерівській дитячій школі мистецтв. Діти в моєму класі образотворчого мистецтва різного віку — з 7 до 16 років. Багато подорожую з ними, коли діти виграють конкурси — їдемо туди. Колись часто їхали до Дніпропетровська на Фестиваль "Чарівна книжка", були в Харкові, Києві, Львові, також їздимо по області. Часто з дітьми виїжджаємо на пленери, улюблені місця в горах — Дора і Ворохта. Беру їх на мої майстер-класи, робимо цікаві речі в різних мистецьких проектах.


— Дякую, друже, за цікаву бесіду. Наснаги і завзяття тобі в творчих проектах, сил та здоров'я в роботі, миру і злагоди в сім'ї! Тримайся купи і найважливішого!

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.