ВСЕСВІТ МУЗИКИ В ПРОЗІ в блозі Інший вимір · від Юрій Мостовий · додано 02.02.2012 17:58

ВСЕСВІТ МУЗИКИ В ПРОЗІ

А. Романо-Лакс. Испанский смычок. М.: Иностранка, Азбука-Аттикус, 2011. – 672 с.

Замислитись лишень, яку силу над людьми має музика. Вона, й надихає, й заглиблює в спогади, й зворушує до сліз. Немає мабуть жодної людини чиє б життя не перетиналося б з цим чаруючим всесвітом. Всесвітом мелодії і гармонічних звуків, що лунають з магнітофону чи концертної зали, а чи з вуличної святкової сцени.
Дебютний роман американки Андромеди Романо-Лакс «Іспанський смичок», ще один паралельний вимір-портал через який можна опинитися в тому всесвіті.

Андромеда Романо-Лакс народилася 1970-го року в Чикаго. Спершу стала відомою як журналістка, мандрівниця та серйозна віолончелістка-аматорка. Її письменницька діяльність довгий час обмежувалася досить захопливими документальними оповіданнями про мандрівки світом.


«Іспанський смичок» перший роман письменниці, розповідає історію життя вигаданого талановитого іспанського музиканта-віолончеліста Фелю Анібала Деларго, котрий в дитинстві після ранньої загибелі батька отримує у спадок від нього незвичайний дарунок – смичок для віолончелі, котрий натомість визначає все його подальше життя. Барселона, Мадрид, Париж, Берлін – він гастролює цілим світом. Пізнає радість дружби, безумство кохання та гіркоту втрати: грає для королівських осіб, президентів та диктаторів. Зберігає вірність Музиці та з сумом розмірковує про несправедливість світу. А найголовніше, звісно, що протягом всього життя з ним його безцінний смичок.
Навідмінну від більшості інших літературних творів сучасності «Іспанський смичок» не є гостросюжетним чтивом з низкою драматичних подій. Роман вирізняється природністю поворотів сюжету немов природністю поворотів долі реальної людини. Мова викладу жива, і попри понад шістсот сторінок тексту оповідь не набридає, а навпаки захоплює і дарує насолоду від прочитання.
Додає книзі ціни й те, що вигадані події та долі перетинаються з історичними фактами життя Іспанії кінця ХІХ-го та першої половини ХХ-го століття: інтриги при королівському дворі, гостросоціальні і політичні повороти історії, поява в оповіді таких дійових осіб як Франциско Франко, Адольф Гітлер, Пабло Пікассо, король Альфонсо ХІІІ і королева Ена, Мануель де Фалья, Бертольд Брехт і Курт Вайль.


Поміж тим варто зазначити, прототипом головного героя Фелю Деларго є іспанський віолончеліст Пабло Казальс, а його друга Хусто Аль-Серраса іспанський піаніст та композитор Ісак Альбеніс.
А найголовніше, звісно, у романі – це частина твору присвячена музиці. Гадаю, що сила захоплення авторки нею цілком перелилося в текст і здатне допомогти читачам віднайти для себе її величність Музику, котру неможливо описати на словах.



Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.