Павло Мартинюк: «Я не став би оформлювати тролейбуси своїми роботами» в блозі Фан-зона · від Демчук Софія · додано 15.06.2011 11:03

Він робить тільки перші кроки на шляху до своєї мрії. Неозброєним оком можна побачити, що в фото-бізнес прийшов професіонал, який має намір закріпитися тут надовго і стати митцем першого ешелону. Сьогодні на всі запитання погодився відповісти молодий амбітний фотограф Павло Мартинюк.

З чого розпочалася твоя кар'єра фотографа?

Кар'єра фотографа почалася у мене зовсім нещодавно, усе сталося різко і несподівано. Раніше особливо навіть не захоплювався і не замислювався про це. У мого знайомого був фотоапарат "Зеніт", і після перегляду фотографій я вирішив теж попробувати щось зняти, спочатку не дуже виходило, почав вивчати особливості діафрагми, витримки, фокусної відстані. Чим далі тим справи йшли краще, почав фотографувати друзів щоб приблизно орієнтуватися в композиції і роботою з людьми. Пішов на гурток фотографії, керівник якої Леонід Шевчук, справжній професіонал своєї справи з величезним досвідом. У нього я навчився основам кадрування і постановки.

Які прикладні знання потрібні, щоб стати фотографом?

Щоб стати фотографом потрібні не лише знання, я вважаю, а і талант, який підштовхуватиме на нові ідеї. Безумовно щоб стати професіоналом потрібний великий досвід і багато навичок, які приходять з роками.

Дай своє визначення професійному фотографові.

Професійний фотограф повинен не лише мати великий досвід за своєю спиною, а і талант, уміння спілкуватися з клієнтами, він повинен володіти мистецтвом отримання фотознімків, де основний творчий процес полягає в пошуку і виборі композиції, освітлення і моменту фотознімку.

Ти робиш приватні портретні фотосесії? Які завдання ти ставиш перед собою під час такої роботи?

Так, безумовно я роблю це з великою радістю. Мені дуже подобається знімати портрети людей, їх емоції, переживання, радість. Адже без цього не добитися доброго результату зрештою. Основне завдання - це результат. Головне щоб замовник був задоволений, за зроблену мною роботу, це головне.

Кого ти вважаєш кращими професіоналами своєї справи?

У мене є багато улюблених фотографів, їх не перераховуватиму. Дуже багато не зовсім відомих унікальних людей, які роблять свою роботу не гірше за інших, я з кожним днем дивлюся різні роботи різних майстрів і прагну бути таким же технічним і композиційно грамотним при майбутній своїй роботі. Вічно себе критикую і прагну до кращого, не люблю стояти на місці.

У чому особливість твого стилю? Можеш його позначити? Скажи, звідки ти черпаєш такі фантастичні кадри для своєї роботи?

Свій стиль я увесь час трішки змінюю, намагаючись робити щось краще. Хороші роботи завжди виходять коли є натхнення і інтерес до зйомки, ось тоді і виходить відмінний результат.

Чим би ти доповнив наступне висловлювання: "у фотографії мають бути присутніми : сюжет. .. що ще"?

Окрім сюжету у фотографії має бути присутньою душа, без неї ніяк, ще емоції і та родзинка, яку повинен відмітити кожен, людина, що навіть не розбирається у фотографії.

Стосовно будь-якої фотографії, не лише портретної зйомки, але і натюрморта, пейзажу.

Що треба робити, щоб кожен фотознімок ставав маленьким шедевром?

У кожної людини свій погляд на світ, відповідно для одного фотографія буде шедевром а у іншому - ні, і це нормально, скільки у світі людей стільки і думок, шедевр - це поняття широке.

Про що говорить чорно-біла фотографія, а про що кольорова?

Чорно-біла фотографія і кольорова і насправді несуть трохи різні характери. Колір у фотографії грає свою роль або допомагає сюжету знімка. Бувають знімки в яких емоції і почуття простору краще передати глядачеві у вигляді чорно-білого фото.

Що фотограф хоче показати у фотографії, коли один і той же кадр він робить кольоровим і чорно-білим?

Я вважаю він передає дві сторони фотографії, але не кожне фото можна показати в таких варіантах. Можливо що один кадр в різних варіантах виглядатиме зовсім по іншому і нести своєрідний характер.

Яку не дорогу, але якісну модель ти порадиш початкуючому фотографові?

Безумовно знімає не камера, а людина, і чим довше я знімаю тим більше розумію це. Краще спершу узяти один з бюджетних дзеркальних фотоапаратів, щоб зрозуміти виходить щось або ні.

Для тебе створення альбому, це в першу чергу робота, чи все ж хобі, від якого ти отримуєш не менше задоволення, ніж від самої зйомки?

Це хобі нестримно переростає в роботу, я до цього прагну і сподіваюся, що надалі буде роботою.

Якби тобі запропонували взяти участь в такому проекті, а саме: надати п’ять робіт на тему "Пам'ятки нашого міста", що б це були за місця і чому?

Насправді в нашому місті давно усе знято і перезнято, і щось своє зробити буде складно, але мабуть реально. Конкретно на це питання відповісти не зможу, треба подумати.

Павло, не відвідувало тебе бажання розфарбувати міський транспорт своїми роботами?

Такі бажання поки що не виникали, та і не вигідно так робити, в основному на транспорті розміщують реклами за які фірми платять гроші, і це вже комерція.

Не хочеш випробувати свій талант в постановочному фотографуванні для реклами, бізнес фото?

Так, хотілося б спробувати, але думаю ще усе попереду, справа часу як говориться. Як тільки будуть готові роботи обов'язково поділюся фотографіями.

Моделей, з якими ти працюєш, хто вони? Ти сам їх знаходиш або вони знаходять тебе?

Спочатку шукав сам, фотографував знайомих, з часом з'явилося парі професійних моделей з якими хочу попрацювати. В основному ця процедура відбувається через інтернет.

А ще мене цікавить, чи використовуєш ти у своїй роботі досвід і роботи інших фотографів?

Досвід точно не використовую, через те чужий досвід не передається, а ось роботами деяких майстрів іноді надихаюся. Буває після перегляду чергового пакету фотографій хочеться узяти в руки фотоапарат і піти знімати.

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.