Анна Мантула: «Обожнюю божевільного Гальяно за його неймовірну творчу енергетику» в блозі Фан-зона · від Демчук Софія · додано 13.01.2012 00:42

Її перші колекції були створенні на четвертому курсі університету. Перша була присвячена джазу, оскільки це її улюблений стиль в музиці. Друга-батерфляй, її ідея в тому, наскільки ця істота геніальна, наскільки її краса потужна при такому маленькому розмірі. Це була колекція поклоніння природі. Ця колекція отримала перше місце на найпрестижнішому конкурсі. Обидві колекції вийшли в фінал на конкурсі в Москві.

Сьогодні наш гість дизайнер взуття, за плечима якої семилітній досвід роботи в Китаї Анна Мантула.

Як ти прийшла у взуттєвий дизайн?

Все почалося з дитинства. Я мріяла стати дизайнером одягу, але як завжди життя вносить свої корективи. Щоб стати повноцінним дизайнером одягу потрібно, мати спеціальну освіту, певну суму грошей і так далі по тексту. Я не закінчувала художню школу, хоча малюю дуже добре. Так склалося, що вдалося поступити на конструювання та моделювання виробів із шкіри та хутра. Таким, чином я стала займатися дизайном взуття. Мрія про створення одягу лишилася, оскільки взуття це лише доповнення до образу. В одязі є більше простору для творчості.

Як ти створюєш свої колекції?

Якщо говорити про ексклюзивну колекцію, то там дещо інший процес, ніж у колекцій масового виробництва. В ексклюзивних колекціях не важливі тенденції моди та їх як вони продаються. Важливу роль відіграє ідея, світосприйняття, те, що ти хочеш донести в колекції. Ти можеш надихатися метеликами, природою, чим завгодно і переносити все в свою колекцію. У масовиків – чітка ціль, твоя колекція повинна продаватися і через це потрібно враховувати багато факторів, модні тенденції: діючі та ті, що відійшли, ціновий діапазон взуття, в якому існує відповідна компанія, вартість матеріалів та ще багато моментів, які ти не враховуєш в ексклюзивній колекції.

Яке взуття буде актуальним в наступному сезоні?

Каблуки-стовпці та широкий носок, це може бути каре, на півколо, елегантне і масивне, в цілому силует взуття залишається доволі таки масивним.

Не модними є туфлі з гострими носами.

Назви найактивніших гравців ринку моди?

70-80% взуття виготовляється в Китаї, тобто вони використовують моделі відомих дизайнерів і запускають їх у масове виробництво. Дещо змінилася ситуація, після економічної кризи. На ринку більше з явилося взуття з Італії, Португалії, Бразилії. Взуття непогане, доволі таки цікавий дизайн, дорожче за китайське, але на голову – дві краще. Невеликий відсоток з Туреччини, собівартість якого дорожча, але якість теж значно краща та зручніша. І геть невеликий відсоток приділяється українському виробнику, знову ж таки після кризи, нашому виробнику стали довіряти більше, відбувся перерозподіл інвестиційних коштів на його користь.

Як правильно вибрати взуття?

На кожен день треба вибирати взуття, що має каблук не більше 3- 5-ти сантиметрів. Це оптимальна норма для багатьох жінок. Що стосується сезону «Осінь-зима», то я рекомендую, не купувати хутряне взуття на тонкій підошві. Яке б не було добре хутро всередині, якщо тонка підошва ноги всерівно будуть мерзнути. Обов’язково потрібно проходжувати взуття в магазині, аби відчути, що може принести дискомфорт в експлуатації. Потрібно згинати взуття та дивитися на складки, чи не обсипається фарба. Берете взуття, згинаєте дві частини там де носок та п’ятка. На місці згину утворюються складки. Одразу видно, чи вони нормальні, чи це фарба дає збій. Є ще дуже багато моментів, але щоб не завантажувати свідомість наших читачів я зупинилася на основних.

Шкіра останнім часом сильно подорожчала?

Постачальники переконують, що останнім часом ціни на шкіру різко зростають. Відповідно і дорожчає взуття. Зараз мода така, що дуже багато взуття представлено не тільки з шкіри. Я рекомендую купувати взуття із гладенької шкіри, адже вона не дає можливості волозі просочуватися, волога просто скочується. Лак при мінусових температурах тріскається та не модний в цьому сезоні. Не варто плутати замш та велюр. Замш теж чудово підходить для зими, він має властивість відштовхувати вологу. Однак він дуже дорогий матеріал.

А як визначити, де велюр, а де замш?

Не фахівцям складно визначити. У нього особливий вид дублювання, він дублюється жиром. У замшу гладенький маслистий ворс. У велюру він більш менш рівномірний. Китайські виробники роблять достатньо якісний велюр і продають його під виглядом замшу. Велюр не дуже практичний, бо взимку він добре пропускає вологу. В ньому ви більше одного сезону не проходите.

Яка кольорова гамма в моді?

Зараз в моді спокійні кольори:коричневий та всі його відтінки, зелений, чорний. Останньому надає перевагу Росія, Україна, Білорусія.

Як уберегти себе від підробок під марки?

Нажаль, однозначної поради я дати не можу. В країнах Азії настільки стали якісно робити підробки, що іноді самі дизайнери говорять, що підробки якісніші за оригінали. Вони по доступним цінам. Тому і не дивно, що бізнесмени закуповують їх, адже їм вигідніше представити їх як оригінал, ніж закуповувати дизайнерське взуття в дистриб’юторів.

Як ти створюєш своє взуття і скільки це займає в тебе часу?

Час залежить від того, на скільки зразків розрахована колекція. Є колекції на сімсот зразків «Осінь-Зима», є компанії, які замовляють по 50 зразків на кожен сезон. Все залежить від того, яке завдання стоїть. На колекцію 700 і більше йде 3-4 місяці розробок та впровадження в виробництво. На 50 – близько місяця. Схема дуже цікава. Це чіткий ланцюжок етапів. Спочатку ми збираємо тенденції на наступний сезон. Дивимося модні програми, журнали. Ми залежимо від дизайнерів. Зібравши інформацію про висоту і форму каблука, носка, кольорової гамми, стилю, фурнітури, ми починаємо думати, як ці ідеї перетворити в більш практичний варіант, який буде добре носитися. Далі іде чиста математика. Якщо – це стиль кежл, то фурнітура буде підбиратися не дуже витончена, якщо каблук елегантний, то навпаки. Модельна класика вимагає більше шику, повсякденна класика – невисоких каблуків. Є ще один напрямок – комфорт, який теж ділиться на цих же два вида. Повсякденний комфорт – деформовані підошви з каучука, монолітні, аби було зручно ходити. Модельний комфорт – це стиль фешн для підлітків. Наприклад, кросівки з стразами, що було модно в останній колекції Армані. Це був так званий модельний шик з блискучими тканинами, лаковими вставками, та камінцями. Лижні ботінки прикрашені стразами, а моделі на подіумі несли за собою сноуборди. Такий скелет колекції. Ми йдемо на ринок. Бачимо каблук Балдініні та розуміємо, що на ньому можемо заробити гроші. Робимо копію. З неї створюємо модельний ряд і запускаємо в виробництво. Продається дешевше, а виглядає не гірше.

А за це не судяться?

За колекцію відповідає виробник. Крім того, аби судитися, потрібно, щоб модель була на 80% схожа, а це виключено. Також не рідко буває, що колекції відомих дизайнерів схожі один в один. Так що ось таке.

А тепер розкажи про твої колекції

Мої перші колекції були створенні на четвертому курсі університету. На моє здивування, не зважаючи на те, що я маю художні здібності, мені вдалося створити тільки дві колекції. Перша колекція була присвячена джазу, оскільки це мій улюблений стиль в музиці. Друга-батерфляй, її ідея в тому, наскільки ця істота геніальна, наскільки її краса потужна при такому маленькому розмірі. Це була колекція поклоніння природі. Ця колекція отримала перше місце на найпрестижнішому конкурсі. Обидві колекції вийшли в фінал на конкурсі в Москві.

Ти реалізувалася, як дизайнер?

Це завжди було мені цікавим. За кордоном звичайно за таку роботу платять більше. У нас нажаль ця професія не настільки високооплачувана. Наявний той факт, що в хороший сезон продавці взуття часто отримують більшу зарплату, а ніж дизайнери. Чи займатимуся цим далі – покаже час. Я б цього дуже хотіла. Це справа мого життя.

А зайнятися дизайном одягу хотіла?

Я про це мріяла з дитинства. Але для цього потрібні десятки тисяч доларів. А головне ще й найти свого покупця, напрацювати свою базу клієнтів, чого у мене зараз не має.

Існує конкуренція між дизайнерами – масовиками?

Дуже сильна конкуренція. 70% випускається взуття в Китаї. Там офіс поруч з офісом російських компаній. У всіх ті ж тенденції, такий же ціновий сегмент. Всі в одній упряжці. Дизайнерів ще не настільки багато, як економістів, але особливої перспективи у цієї професії не має. Дизайнери потрібні, коли є виробництво, а у нас воно нажаль розвивається в країні не дуже активно.

Твій улюблений дизайнер?

Обожнюю божевільного Гальяно, з його неймовірною творчою енергетикою. Його сміливість, його летюча душа, він поєднує непоєднуване і це виглядає дуже живо і природно.

Кого люблять масовики?

Essere, Baldinini вважають дизайнерами, які затребувані на російському ринку. З них легко робити копії. Кожна компанія обирає собі свого дизайнера. Останні роки я дуже любила Costume National за їх простоту, почерк в локальних лініях. Останні дві колекції певно там змінився дизайнер і тепер повна нісенітниця. Марки теж змінюються. За цим треба слідкувати.

З ким зараз працюєш?

Працюю з українським виробником. Колекція невелика, всього на 50 зразків. Хочеться бути на хвилі. Це класична колекція з середньою ціновою політикою. Але я беруся за будь яку роботу, аби тримати руку на пульсі. Розуміти чим дихає та чи інша фабрика.

Про що мрієш?

Попрацювати із корифеями моди, подивитися за якими схемами вони працюють, набратися у них досвіду.

Що побажаєш читачам?

Не слухайте нікого і консультантів в тому числі, коли вибираєте взуття. Головне, щоб воно було для вас зручним.

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.