Підлітки на кладовищах – потреба в містиці чи бездоглядність в блозі Неформат · від Демчук Софія · додано 23.06.2011 00:58

Житомирські підлітки є частими гостями Російського кладовища. Їх не лякають «генерали смітників», готи, сатаністи, наркомани. Вони просто сподіваються тут побачити духів, які їм здаються, на перший погляд, добрими казковими героями. Батьківські перестороги і накази не ходити до могил, навпаки стимулюють підлітків пізнати незвідане. Хлопчики і дівчатка, які приходять на Російське кладовище одягнені, пристойно. По них видно, що батьки піклуються про них.

Прихожанка Свято - Іаківського храму Олена Грінчак знає всіх підлітків, які сюди приходять,на ім"я, в якій школі та в якому класі вони навчаються. Деяких дітей знає навіть батьків.

Олена Грінчак
Олена Грінчак

«І батьки знають, і в школу я до них ходила, і в міліцію зверталася. Толку ніякого. Міліція, звичайно, приїжджає завжди швидко, але заборонити дітям кудись ходити або не ходить - не може. У школі та ж ситуація. Там говорять, що відповідають за дітей в урочний час. А де грають діти після школи - це вже турбота батьків», - розповідає Олена Грінчак.

Руслан Мороз цікавиться походеньками підлітків по кладовищах не перший рік. Чоловік часто виловлював сміливців серед ночі біля могил, аби надати своїм журналістським розвідкам особливої пікантності. Руслан розповідає, що вони справді не з лякливих. Журналіст переконаний, що школа та батьки мають виховувати дітей належним чином.

Руслан Мороз
Руслан Мороз

«З одного боку, звичайно, правильно, але все таки, окрім знань, школа повинна хоч якось виховувати підлітків. Раніше цим в школах займалися спеціальні завучі з позакласної роботи. Тепер - ніхто. А батьки просто самоусунулися від виховання своїх чад. Не до того, цілий день на роботі, який вже там контроль, якщо своє чадо бачиш тільки пізно увечері. Ось тільки матеріальний аспект взаємовідносин дітей і батьків значно переважає над духовним» - говорить Руслан Мороз

Олена Клименчук приходить на кладовище просто прогулятися. Дівчинка каже, що ніхто не має морального права їй заборонити. Знаходитися тут їй не страшно, а навпаки цікаво, бо тут все охоплено ореолом таємничості. Дівчинка вірить у духів і сподівається тут зустрітися з ними, при допомозі спеціальних магічних заклинань.

«Ми приходимо на кладовище погратися. Але ми поводимося нормально. А окрім нас тут ще збираються готи і сатаністи. Бувають бомжі і зеки. Ті, взагалі, в склепах в теплу пору тижнями живуть. До тих пір, поки міліція не турне. А ми не готи, ми просто хотіли побачити духів», - говорить Олена Клименчук

Дмитро Сівченко теж заходить часто на кладовище. Хлопець розповідає, що колись був готом, але з часом йому це набридло. Він каже, що теперішні готи теж приходять сюди, поводять себе спокійно. Прийдуть і просто тихо сидять, ніяких пам’ятників не ламають. Це їм даремно приписують. Наркотики приймають рідко. Коли хочуть побачити або поспілкуватися з душами померлих, тоді забираються в склепи і там ночують. Якщо тепло, то можуть спати прямо на могилах. Але ламати щось - не ламають.

«Можна сказати що на кладовищах вони не відчувають дискомфорт, навпаки, їм там дуже навіть добре. Готи такі ж люди як і ми, тільки їх психіка трохи відрізняється від психіки звичайних людей. Готи самі по собі не дуже люблять веселощі, уявіть, наприклад, хлопець гот сидить на лавочці в парку, намагається думати про смерть, але як йому це зробити, якщо навкруги вирує життя, усі веселі щасливі, кругом шум, гам. Інша справа кладовище, усі біжать звідти чимдалі, нікого майже не має, тільки його життя, і чужа смерть», - каже колишній гот Дмитро Сівченко.

Хлопець знає, що огорожі крадуть бомжі. Вони тут живуть, ось і розламують усе, що можна куди не будь здати.

Кров п'ють сатаністи, які збираються в старих склепах. Там вони і наркотиками колються і кров п'ють. Тільки не подумайте, що вони кого-небудь з людей вбивають. Ловлять кішок і собак. Їм перерізують горло і п'ють кров. Тільки вона бридка. Тому часто змішують кров з пивом і так п'ють. А якщо немає ні кішок, ні собак, то можуть один у одного вену або просто руку надрізати і так пити. Зовсім трохи. Не до смерті. Але це рідко буває. Зазвичай ловлять кішок.

«Вони розривають склепи і підривають могили. Сатаністи. Їм це треба. Я ж говорив, що вони тут часто бувають», - каже Дмитро Сівченко.

Дмитро пригадав історію, як якось потрапив в компанію сатаністів так от вони на кладовищі накурилися і читали книгу "Чорна магія" і намагалися викликати духів...

«Це їм приносило якесь задоволення може навіть якийсь екстрим. ..Але ні чого з цього не вийшло... Просто дитячий лепет», - каже Дмитро.

Поліна Микитюк згадує, як їй було 13 років, а її сестрі 11 років. Як і усі діти, вона із сестрою дуже цікавилися містикою, любила поговорити про привидів і духів.

«Так от, вирішили ми на кладовищі влаштувати собі таємне містечко, де могли б спокійно розповідати страшилки, гадати і всяке таке. Порозкладали страшні картинки, понаносили туди всяких страшних речей ну і почали там гадати, викликати духів по книжці і говорити про привидів. Того дня ми побачили розмитий силует старенької жінки, поперелякувалися, почали кричати, а через кілька хвилин почали втікати. Більше ми таким не бавилися», - розповідає дівчина.

Атеїст Олександр Войко розповідає, що любов до кладовищ, є одним із аспектів танатофілії - потяг до смерті з'являється як любов до прогулянок по кладовищах. Причини до подібного проведення часу різноманітні – значна частина молоді обожнює саму атмосферу спокою і умиротворення кладовищ, безпосередньо пов'язану з образом смерті. Однією з особливостей готичного сприйняття світу є підвищений інтерес до надприродного, а значить і до магії і окультизму. Інтерес цей має різні прояви, від примітивного використання магічних символів як елементів прикрас у тих, хто не займається окультизмом серйозно, до готовий що присвятили своє життя вивченню магічних таїнств. Інша річ сатаністи. Для сатаністів в першу чергу важлива свобода, але не свобода в сенсі дарованої Господом свободи вибору, а свобода від самого Господа. Тобто в наївності і дурості своєю вони вважають, що людина може сама, без Господа і гори згорнути і влада над іншими людьми отримати і над стихіями природи (тут їх заносить в язичництво) і в межі - потрібно усьому Всесвіту. Сатана для них є втіленням відмови від Господа і отриманої влади над світом сім. По суті, більшість з них ні в що не вірять і є атеїстами. Тобто вони не сподіваються ні життя нового століття, ні загробного світу ніякого. Ці речі їх смішать, як і багато інших серйозних речей, що смішать дурнів.

Фото: Руслан Мороз

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.