Як перетворити навчальний предмет у фестиваль інтерактивних театрів??? в блозі Стиль життя · від Сашко · додано 22.12.2011 20:44

14 грудня 2011 року в актовій залі Житомирського державного університету імені Івана Франка був проведений ПЕРШИЙ ФЕСТИВАЛЬ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕАТРІВ «Обєктив’НА реальність». Мав за щастя поспілкуватися з ініціатором цього фестивалю Інною Палько- викладачкою, котра перетворила навчальний предмет в фестиваль театрів.

Як з’явилася ідея проведення даного заходу?

Інна Палько
Інна Палько

ПЕРШИЙ ФЕСТИВАЛЬ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕАТРІВ «Обєктив’НА реальність»,був обраний для залікового заняття з дисципліни «Основи сценарної роботи соціального педагога». Даний предмет є новим, складається з трьох модулів, а крім того, вимагає не просто знання теоретичного матеріалу, який передбачений навчально-методичним забезпеченням курсу, але не гарантує вмінь студентів при виконанні запропонованих завдань, тому необхідний був практичний вихід, зокрема, на самостійну роботу студентам було запропоновано опанування методикою проведення форум-театру; підготовка сценарію соціальної реклами та її зйомки (кращі зразки соціальної реклами були показані на Фестивалі). Ідея передбачала своєрідний експеримент, на участь в якому було заявлено 9 новостворених інтерактивних театрів.

Хто були учасники Фестивалю?

Учасниками Фестивалю інтерактивних театрів «Об’єктивНА реальність» стали студенти 3-4 курсів спеціальності «Соціальна педагогіка» соціально-психологічного факультету.

Які теми були висвітлені на Фестивалі?

Студенти висвітлили широкий спектр актуальних проблем: тема самотності людини, доля жінки після розлучення зокрема, наркоманії, насильства між близькими людьми, торгівлі людьми, сектанства, соціальних масок та життя людини, її вибору при діагнозі «невиліковна хвороба» та ін. Теми, які були самостійно обрані студентами, широко розкрили назву Фестивалю («Об’єктивНА реальність») і показали справді об’єктивну реальність сучасного світу.

Яким чином відбувалася підготовка до Фестивалю?

Кожен з новостворених інтерактивних театрів розпочав підготовку до Фестивалю за кілька тижнів. Театри для вдалого виступу на Фестивалі працювали злагоджено по запропонованій схемі: крім вибору теми для виступу, учасники визначилися з керівником театру, режисером, сценарною групою, музичною групою, художниками по костюмах та декорація і т.д. Таким чином, студенти могли змоделювати свій власний мінітеатр, самостійно проводили підготовку вистави та репетиції театру тощо.

Чим відрізняється вистава класичного театру від вистави інтерактивного театру?

Відмінності звісно є значними. Вистави інтерактивного театру відповідають соціальній тематиці, тривають не більше 15 хвилин, дуже часто використовуються у сценарії музичні номери, танцювальні тощо. Крім того, студенти повинні були виправдати у назвах фестивалю та театрів термінолексему «інтерактивний», тобто продумати, яким чином актори можуть взаємодіяти із залом.

Були визначені переможці, а хто обирав кращих?

У складі журі Фестивалю: декан соціально-психологічного факультету, професор Олександр Музика, завідувачка кафедри соціальної педагогіки та педагогічної майстерності, к.п.н., доцент Світлана Коляденко, випускниця соціально-психологічного факультету 2011 р. Анна Бовсуновська та заступник голови студентського братства факультету, магістрант Андрій Сочинський.

Як журі Фестивалю розсудила номінації?

На Першому фестивалі інтерактивних театрів «Обєктив’НА реальність» театри були відзначені наступним чином:

номінація «Глибина відчуття» — інтерактивний театр «Реалії життя» (42 група). Керівник: Надія Кушніренко, вистава: «Листи з минулого»;

номінація «Соціальна значущість» — інтерактивний театр «На вірному шляху» (42 група). Керівник: Катерина Бублик, вистава «На «вірному» шляху»;

номінація «Найкраща режисура» — інтерактивний театр «Під прицілом» (34 група). Керівник: Юлія Киричок, вистава: «Ілюзія життя»;

номінація «Прогресивність втілення» — інтерактивний театр «Театр одного дня» (33 група). Керівник: Валерія Поздєєва, вистава: «Ілюзія щастя»;

номінація «Найкраща сценарна робота» — інтерактивний театр «Театр імені ЇЇ» (32 група). Керівник: Світлана Щур, вистава: «Продане щастя»;

номінація «Креативність» — інтерактивний театр «Ілюзія сну» (43 група). Керівник: Катерина Куранова, вистава: «Жахливий сон»;

номінація «Майстерність виконання» — інтерактивний театр «Демотиватори життя» (33 група). Керівник: Вікторія Безсмертна, вистава: «Крізь призму»;

номінація «Майстри взаємодії з глядачем» — інтерактивний театр «Джокер» (32 група). Керівник: Наталія Харькова, вистава: «Just belive me»;

номінація «Оригінальність ідеї» — інтерактивний театр «15 хвилин життя». (34 група). Керівник: Ірина Мілашевська, вистава: «Хвилина на самотність».

А хто найбільше вразив глядачів та жюрі?

Грамотами «Найкраща акторська гра» були нагороджені: Ольга Лавник (34 група), Ольга Паключенко (32 група), Анастасія Бацюн (32 група), Сергій Ремезов (33 група), Олег Грабар (33 група).

Крім того, на Фестивалі була започаткована ще одна хороша традиція — нагородження Іменними призами, а саме: від студентського братства соціально-психологічного факультету нагороджений інтерактивний «Театр одного дня» (33 група); призом від завідувачки кафедри соціальної педагогіки та педагогічної майстерності Світлани Коляденко — за акторську майстерність Анастасія Бацюн (32 група); директорка Центру ґендерної освіти Олена Остапчук за акторську майстерність відзначила Ольгу Паключенко (32 група), Анастасію Бацюн (32 група) та за висвітлення у виставі ґендерної тематики інтерактивний театр «Демотиватори життя» (33 група), а також за висвітлення тематики протидії насильству між близькими людьми нагороджений інтерактивний театр «Ілюзія сну» (43 група).

Розкажіть про переможця Фестивалю.

Гран-прі фестивалю присуджено інтерактивному театру «Джокер» (32 група). Керівник: Наталія Харькова, режисер: Марина Самойлюк, вистава: «Just belive me».

Яке майбутнє чекає Фестиваль інтерактивних театрів «Об’єктивНА реальність»?

Експеримент, який був запропонований студентській молоді, з повною відповідальність можу сказати, виявився вдалим, тому є сподівання, що Другому Фестивалю інтерактивних театрів «Об’єктивНА реальність» бути. Є надія, що він виросте за межі залікового заняття дисципліни «Основи сценарної роботи соціального педагога», і буде цікавим і для студентів інших курсів, спеціальностей, факультетів чи інститутів тощо. Августо Боаль (засновник «Театру пригнічених») говорив, що «театр — це форма знань: він повинен і може бути засобом трансформування суспільства. Театр може допомогти нам збудувати наше майбутнє замість того, аби просто чекати на це майбутнє…».

Щоб залишати коментарі, необхідно авторизуватись.